Zoeken in deze blog

zondag 30 juni 2013

Review over en mijn bestelling bij Pixum.nl!

Laatst kreeg ik van het fotobedrijf Pixum de vraag of ik een bestelling bij hen wilde doen en daar een objectieve review over wou schrijven. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen, graag! Ik mocht een foto op een canvas laten afdrukken en stickers. Benieuwd naar mijn bestelling en mening, klik dan snel verder!




Wat is Pixum?

Pixum is een fotoservice uit Duitsland waarbij je bijvoorbeeld posters, fotoboeken, XXL-posters en fotostickers kan bestellen, en nog veel meer. 






Mijn bestelling

Ik bestelde een canvas (20x30 cm) en acht fotostickers. Als eerste vind ik de site heel fijn werken en gebruikersvriendelijk. Hij laadt snel en is heel overzichtelijk. Ook kan je op de site, als je je betreffende foto uploadt, meteen zien hoe je canvas/fotoboek/stickers etc eruit gaan zien. Heel fijn! Ook waarschuwt hij als je foto niet scherp genoeg is, zodat je canvas niet pixelig wordt. Ik koos ervoor om een afbeelding van Audrey Hepburn af te laten drukken, met daarbij stickers met de url van mijn site erop. 
Voor canvas heb je verschillende maten, en ik heb nu een kleintje. Je kan ook ander materiaal bestellen, zoals papier, acrylglas, plakfolie, galleryprint, alu-dibond en kunststof. Eerst kies je je materiaal, dan upload je je foto en dan kies je je formaat. 









De kosten van mijn bestellingCanvas 20×30 cm: €17,99 (andere formaten + prijzen kun je vinden op de site)
8 Foto-stickers: €1,99
Verzendkosten: €3,99

Ik kreeg van de site wel de melding dat mijn foto te onscherp was (ik had deze namelijk van internet gehaald) desondanks heb ik hem wel besteld, omdat het een beetje een abstracte afbeelding was. En zoals ik al dacht, was hij hartstikke mooi geworden! 

Mijn mening

Wat wel een beetje jammer was, is dat de verzendtijd wat langer was dan ik dacht. De productietijd voor canvas was vijf dagen, en de levertijd 1-3 dagen. Voor de stickers is de productietijd 1 dag, en levertijd hetzelfde. Het produceren en leveren van mijn bestelling zou dus maximaal 8 dagen moeten duren. Ik heb mijn bestelling gedaan op 12 mei en kreeg mijn bestelling op 23 mei, wat dus 11 dagen duurde, wat ik net iets te lang vond. 

Wat ik super vond, is dat de site fijn werkt. Hij is heel duidelijk en je ziet gelijk je bestelling. Mijn bestelling is, ondanks de onscherpheid, heel mooi geworden! Ook vind ik de prijzen reuze meevallen. Wat nog een pluspunt is, is dat je heel veel keuze hebt uit verschillende producten, materialen en groottes, en dat vind ik echt top!  



Over het algemeen vind ik Pixum een hele fijne service. De voordelen wegen zeker op tegen het nadeel. Ben je enthousiast geworden en wil je ook een foto op canvas bestellen? Dat kan je hier doen. 

Wat vind je van mijn bestelling? Heb jij wel eens iets op canvas besteld?


Liefs,

Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten